Tehnica securităţii în timpul exerciţiior fizice în sala de sport

  1. Durata unei sesiuni nu depăşeşte 60 minute.
  2. Înainte de a începe frecventarea sălii efectuaţi un control medical. Datorită examinărilor clinice periodice veţi cunoaşte mai bine starea sănătăţii dumneavoastră pentru a preveni dezvoltarea unor stări prepatologice diverse. Ţineţi minte faptul că executarea regulată cu greutăţi deseori duc la accentuarea bolilor cronice ascunse.
  3. Înainte de fiecare antrenament efectuaţi neapărat o încălzire integrală a corpului. Încălzirea generală la începutul antrenamentului care include diverse aplecări, îndoiri, răsuciri, rotiri, arcuiri, fluturări – încălzeşte muşchii, sporeşte elasticitatea ligamentelor şi tendoanelor, pregăteşte sistemul cardio-vascular și alte sisteme ale organismului pentru un efort fizic mai major. Aici se pot efectua 1-2 seturi cu greutăţi care constituie până la 50% din greutatea de lucru pe care o folosiţi în acest exerciţiu.
  4. Se interzice utilizarea barei cu discuri fără încuietoare de fixare, precum şi executarea exerciţiilor cu greutăţi mari fără ajutorul instructorului sau partenerului.
  5. Dacă utilizaţi un aparat de forţă pentru mai multe seturi atrageţi atenţia persoanelor care doresc să utilizeze acelaşi aparat – propuneţi efectuarea seturilor pe rând.
  6. Monitorizaţi cu atenţie tehnica de execuţie a exerciţiului. La însuşirea oricărui exerciţiu nou începeţi neapărat cu o greutate care vă va permite să efectuaţi un minim de 20 repetări într-un set. Nu vă grăbiţi să măriţi greutatea de lucru. Apelaţi neapărat la instructorul din sală pentru a monitoriza tehnica de execuţie a exerciţiului.
  7. Respectaţi corect tehnica individuală a antrenamentului, elaborată de Dvs. sau antrenorul Dvs. Urmaţi principiul de coerenţă şi gradualitate la majorarea efortului. Alegerea incorectă a exerciţiilor fără a lua în consideraţie starea de sănătate, admiterea prematură la reluarea antrenamentelor după o boală sau traumă – cu siguranţă va cauza traume sau reapariţia simptomelor la un nivel mai
  8. În timpul executării exerciţiilor de bază cu greutăţi mari solicitaţi neapărat asistenţă. Aceasta se referă la astfel de exerciţii precum genuflexiuni cu bară, împinsul din culcat a barei sau halterelor, împinsul din picioare cu bară sau de la ceafă cu bară din poziţie aşezată.
  9. Asigurarea se efectuează doar de un partener experimentat, care poate asigura corect sau de instructor.
  10. Menţineţi ordinea în sală. Nu împrăştiaţi discurile şi halterele. După executarea exerciţiului puneţi echipamentul la loc. În timp ce demontaţi bara care stă pe suport scoateţi discurile pe rând (un disc dintr-o parte, apoi unul din partea cealaltă). În caz contrar greutatea discurilor rămase la o margine va cauza răsturnarea şi căderea barei.